Kampagne
B2B kampagne for Lyngsoe Systems.
Lyngsoe Systems leverer logistiksystemer til bl.a. industri, biblioteker, lufthavne og postvæsener.
I postdivisionen havde Lyngsoe Systems udviklet en RFID-tag, der kunne hjælpe postvæsener med at lokalisere de kostbare rullebure, der hver dag benyttes til at fragte post til og fra virksomheder.
Min opgave var at lave en kampagne målrettet C-level i verdens postvæsener.
Jeg lavede derfor en 44 siders bog – alt tekst, grafik, fotos og grafisk design – der præsenterede fordelene ved logistiksystemet. Bogen var struktureret, så hvert afsnit præsenterede fordele, der matchede forskellige afdelinger i postvæsener.
Dernæst fik jeg 3D printet dummy RFID-tags, så modtagerne kunne se, hvor lille den er, og hvor nem, den er at montere på rullebure.
Jeg sourcede mig frem til miniaturebure, og de var oplagte at inkludere i kampagnen. Ikke mindst fordi de kan bidrage til Lyngsoe Systems’ synlighed hos beslutningstagerne. De har således en perfekt størrelse til skriveredskaber på skrivebordet. Rulleburene fik alle monteret et Lyngsoe Systems logo og blev fyldt op med logobolsjer, jeg også fik produceret til kampagnen.
For at opnå maksimal opmærksomhed om kampagnen, valgte jeg at få produceret en stor hvid enkel kasse med et diskret Lyngsoe Systems logo på. Til kassen fik jeg produceret et vandskåret indlæg, der matchede størrelsen på kampagnens elementer.
Lyngsoe Systems er ofte inviteret til receptioner hos kunder og samarbejdspartnere. Med kassen kunne man nu slå to fluer med et smæk. Jeg indkøbte træuld, og dermed kunne kasserne nu også bruges til vingaver.
Når modtageren åbnede kassen og løftede bogen op blev et brev fra Lyngsoe Systems synligt. Når RFID-tagen blev løftet op, kunne kunderne læse en kort tekst om RFID-tags.
Jeg sourcede trykkeri og emballageproducent og stod for produktionen.
Kampagnen blev en kæmpe succes for Lyngsoe Systems, og den vandt en World Mail Awards, der er postbranchens svar på filmbranchens Oscar.