eBay – B2B event
Event
eBay
B-2-B event for eBay.
DBA som Den Blå Avis hedder i dag, og BilBasen, lever af onlineannoncer, og de de største kunder er derfor mediebureauer. Udfordringen var derfor at skabe en event, der kunne skabe relationer mellem eBays sælgere og mediebureauerne.
Løsningen blev Løbeeventen eBay Challenge. Alle de største mediebureauer i Danmark, både kunder og potentielle kunder, fik en invitation til at deltage i løbetræning hen over et halvt år. Målet kunne være 10 km. eller 1/2-marathon. Træningen foregik både i Aarhus og København. Her er de både de største mediebureauer eBay.
Alle deltagere fik lavet en løbetest. Herefter fik alle udleveret en fuld Nike træningspakke med løbesko, strømper, shorts, t-shirts og taske. Hver deltager valgte et slutmål, og ud fra det, blev der for deltager udarbejdet et individuelt træningsprogram. Alle fik tilknyttet en løbetræner fysisk og online. Deltagerne udfyldte trænings-log-bog online. Hver 14. dag var der fællestræning – med et nyt tema hver gang f.eks. vejrtrækning og intervaltræning. Desuden var der løbende spændende foredrag om f.eks. kost og mentaltræning.
eBay Challenge blev en svedig succes. Deltagerne blev venner på kryds og tværs, og flere af deltagerne takkede efterfølgende eBay for, at have været med til at ændre deres liv.
Første år var der 40 deltagere til eBay Challenge, og det antal var vokset til 60 deltagere (plus en venteliste) året efter.