Tropica – Jubilæumsbog

Jubilæumsbog

Tropica

52 siders 50 års-jubilæumsbog for Tropica.

Tropica er verdens største producent af akvarieplanter. Det hele startede i 1970 som et hobbyprojekt for grundlæggeren Holger Windeløv, der som en anden Indiana Jones rejste ud i regnskovene for at finde nye akvarieplanter.

Et akvarie handler om biologi, og derfor er hele branchen meget faktabaseret. Tropicas udgivelser havde derfor også hidtil været produktfokuserede kataloger. Med jubilæumsbogen ville jeg gå en ny vej og lave det som en hyldest til kunderne verden over. Det skulle være en coffee table book som kunderne ville lade ligge fremme.

Formatet på bogen var et let valg, da Tropica for mange år siden udgav et planteleksikon, der i dag betragtes som en bibel indenfor akvarieplanter.

Designet på omslaget skulle selvfølgelig fortælle om akvarieplanter og jubilæet. Baggrunden udgøres derfor af et blad fra en akvarieplante, hvor man ser de smukke strukturer. Tallet 50 blev lavet med et plantelignende grafisk element. Akvaristik foregår under overfladen, og det ligger der også en skøn dobbelttydighed i ift. at man i bogen kommer tættere på Tropica og kunderne. Derfor fandt jeg på titlen ’50 years under the surface’. Titel og logo er præget ned i forsiden og tallet 50 er hævet. Alle elementer er selvfølgelig i guld, da det jo er en slags guldbryllup.

Bogen er fyldt med masser af lækre fotos af planter, fotos af akvarier fra akvarister i hele verden, historier og inspiration fra nogle af verdens bedste aquascapere samt tips og tricks.

De mange fotos til bogen, har jeg bl.a. selv fotograferet, fundet i Tropicas arkiver, fået fra Tropicas ansatte og fået fra akvarister via eftersøgning på Tropicas sociale medier.

Jeg har bidraget med idéoplæg på hele bogens indhold, lavet grafisk design, skrevet tekster, produceret og indsamlet fotos, koordineret internt og eksternt, sourcet og udvalgt trykkeri.

Bogen blev trykt i 100.000 eksemplarer fordelt på engelsk, tysk og fransk.

Fotograf Henrik Espensen / Marketingsnedkeren – Visitkort

Visitkort

Fotograf Henrik Espensen / Marketingsnedkeren

Visitkort for Fotograf Henrik Espensen og Marketingsnedkeren.

Jeg har valgt at arbejde med to af mine største passioner: Marketing og fotografering. Marketingsnedkeren er den overordnede virksomhed, som Fotograf Henrik Espensen hører ind under. Dette ville jeg gerne afspejle i ét visitkort, og så ville jeg have et visitkort, der er anderledes, som taler til sanserne og som har gemmeværdi.

Mit materialevalg var pga. Marketingsnedkeren indlysende: Træ. Siden med Marketingsnedkeren er derfor også træfarver, imens siden Fotograf Henrik Espensen matcher designlinjen og det lette udtryk fra websiden.

Jeg har med vilje valgt at vise meget få elementer på visitkortet, da visitkortet er så specielt, at modtagerne vil besøge mine websider, og der finde mine kontaktinfo.

Visitkortet er produceret på FSC-certificeret birkefinér, måler 8,5 x 5,5 cm., og har afrundede hjørner, der giver et blødt og eksklusivt look.

Jeg fået mange positive tilkendegivelser på visitkortet, der tydeligvis gør noget af det stærkeste i marketing – aktiverer sanserne. Når modtageren mærker et lækkert og anderledes materiale, så lagres den følelse i modtagerens hjerne. Så er visitkortet alle pengene værd. Visitkortet er pga. materialet dyrere end almindelige visitkort, men jeg anbefaler ofte, at betale mere for noget, der har en større virkning fremfor, at spilde penge på noget, der ingen effekt har.

Dronningborg Hovedgaard – Flyer

Flyer

Dronningborg Hovedgaard

Design af flyer med invitation til Høstfest på Dronningborg Hovedgaard.

Dronningborg Hovedgaard er en gård ved Randers med en historie helt tilbage til 1236. Dengang var det kloster for franciskanerordenen. Men i forbindelse med kristendommens indtog i 1500-tallet, overtog kong Frederik I klosteret. Den nuværende gård er dog fra 1760, da gården i 1721/22 blev revet ned, fordi kongen skulle bruge materialer til Clausholm Slot.

Den smukke hovedbygning og gårdsplads med tilhørende bygninger omfavnes i dag af marker med afgrøder og malkekvæg.

Det var første gang Dronningborg Hovedgaard inviterede til Høstfest – med tre-retters middag og vinmenu i de smukke rustikke rammer.

I det grafiske design har jeg lagt vægt på at skabe den stemning som folk kan forvente til arrangementet. Det var i høj grad  det, som skulle få arrangementet til at skille sig ud og folk til at tilmelde. Det har jeg bl.a. gjort med fotos fra høst og gården samt tilføjet en tegning af valmuer.

Det enkle luftige grafiske design og fontene understreger det eksklusive ved arrangementet.

Groovy Goddess – Webside med webshop

Webdesign

www.groovygoddess.dk

Design af SEO-optimeret webside med webshop for Groovy Goddess.

Hvis du bor i Randers, er spirituel, elsker gongbade og dyrker yoga, har du helt sikkert hørt om Lise Pilgaard.

Lise kalder sig livsstilscoach, kropsbehandler og yogalærer – og så er hun clairvoyant, medie, Reiki healer og gong/lydterapeut. Lise arbejder altså både med krop, sind og sjæl – og med mennesker, der ønsker at udvikle sig.

Som en helt naturlig udviking har Lise for nyligt åbnet en fysisk butik i Houmeden i Randers – Groovy Goddess. Her kan kvinder få hjælp til at finde og vise deres indre gudinde. Lise designer selv de smukkeste krystalsmykker, der sælges i butikken – sammen med bl.a. lækre Cofur silke kimonoer og tasker i kernelæder.

Men butikken har kun åbent torsdag til lørdag, så Lise ønskede en webside med webshop for butikken, der har åbent 24-7 – og for hele Danmark.

Jeg designede derfor en seo-optimeret webside i verdens mest anvendte CMS system – WordPress – www.groovygoddess.dk

Hvert af butikkens fokusområder har sin egen side med info om varerne, man kan tilmelde sig nyhedsbrev i header og footer, der er links til sociale medier og de lovpligtige handelsbetingelser og privatlivspolitik

Webshoppen er integreret med betalingsløsningen QuickPay, så kunder kan betale med Visa, Mastercard og MobilePay – og med Shipmondo, der gør ordre- og fragthåndtering legende let.

Inca Living – Webside med webshop

Webdesign

www.incaliving.dk

Design af SEO-optimeret webside med webshop for Inca Living.

Inca Living sælger flotte vejrglas, der er fulde af historie og æstetik. Designet er dansk.

Det ene vejrglas er et stormglas, der er et barometer, og som bl.a. var med på Charles Darwins jordomrejse for at hjælpe med at forudsige forandringer i vejret.

Det andet vejrglas er et termometer, der er opkaldt efter opfinderen Galileo Galilei.

Inca Living havde brug for en ny webside med webshop til at sælge de to vejrglas. I første omgang i Danmark. Dernæst en engelsk og en hollandsk udgave af websiden.

Inca Living kom til mig efter at have været i kløerne på et meget stort web- og marketingbureau med afdelinger i Aarhus og København, der med ugennemsigtige abonnementsaftaler forsøgte at binde Inca Living for en lang periode.

Min opgave bestod i at designe en SEO-optimeret webside og webshop, skrive alle tekster og sørge for alt ift. indkøb af domæne, webhotel mm. Desuden har jeg som Fotograf Henrik Espensen taget alle fotos på websiden.

Websiden har ud over webshoppen en række undersider. En produktside for hver produkttype. En side om Inca Living med en tidslinje. En side hvor man kan søge efter forhandlere i hele verden. En kontaktside med en kontaktformular. I footeren kan man desuden tilgå sider med handelsbetingelser, cookie- og privatlivspolitik, download af brochurer, bestilling af og vejledniong til reparationssæt, returneringspolitik og FAQ.

Fotograf Henrik Espensen / Marketingsnedkeren – Gadeskilt

Gadeskilt

Fotograf Henrik Espensen / Marketingsnedkeren

Gadeskilt for Fotograf Henrik Espensen og Marketingsnedkeren.

Jeg har valgt at arbejde med to af mine største passioner: Marketing og fotografering. Marketingsnedkeren er den overordnede virksomhed, som Fotograf Henrik Espensen hører ind under.

Hver virksomhed har hver sin side på mit visitkort, så det skulle de også have på mit gadeskilt, jeg selv har produceret i mit værksted.

Da Marketingsnedkeren er min overordnede virksomhed, hvor Fotograf Henrik Espensen hører ind under, var materialevalget ligesom med visitkort nemt. Skiltet skulle være lavet af træ. 

Da marketing er et håndværk, og jeg derfor hedder Marketingsnedkeren, skulle skiltet give associationer til et træværksted. Derfor faldt valget af skiltets form på en træbuk produceret i bæredygtigt FSC-træ.

På hver side af træskiltet er der monteret en 3 mm plade i birkefiner med logo og webadresse trykt på med UV-lak. Marketingsnedkeren på træbaggrund. Fotograf Henrik Espensen på hvid baggrund. Lige som på mine visitkort.

Både skilt og plader er efterfølgende behandlet med tre lag klar lak for at kunne holde til at stå udendørs hele året.

For at sikre skiltet mod det meste blæsevejr, har jeg bundet to store selvfundne dekorative og rå hulsten i to rå rebstykker og sat dem på skiltet.

Som prikken over i’et har jeg monteret to små Dannebrogsflag på toppen af skiltet, da Dannebrogsflaget fremkalder en glædesfølelse og signalerer åbent og velkommen.

Bertoni – Butiksskilte

Skilte

Bertoni

Butiksskilte for Bertoni.

Bertoni har siden 1972 designet herretøj i nordisk stil, til gode priser, med lækre detaljer og perfekt pasform. Kombinationen af fornuftig bæredygtighed, den økologiske tankegang og det ærlige produkt er en essentiel del af Bertonis sortiment, som rammer alle aspekter inden for den unge herremode

Opgaven fra Bertoni var, at designe nogle skilte, der i butikken kunne gøre opmærksom på udvalgte jakkesæt.

Da jakkesæt altid hænger på bøjler, valgte jeg at tage udgangspunkt i formatet på de velkendte ‘Vil ikke forstyrres’ skilte, vi kender fra hoteller. Hullet i skiltet, gør at de nemt føres ned over hængeren på en bøjle.

I første omgang designede jeg disse to skilte i et design, der matcher Bertoni brandet og butikkernes indretning. Skiltene skiller sig tydeligt ud fra hinanden. På Staffs Choice skiltet anvendte jeg en original konstruktionstegning af et jakkesæt, som jeg også overførte til Bertonis æsker.

Skiltene blev et hit og udvidet med mange flere ifm. jul, nytår, konfirmation, bryllup mm. Desuden blev formatet anvendt som flyers til cykler i butikkernes nærområder.

Skiltene er trykt på 300 gram matkacheret papir.

Dennis Vella – Albumcover

Cover

Dennis Vella

Cover for Dennis Vella.

Dennis Vella er en dansk singer/songwriter og producer med maltesiske rødder.

Da Dennis skulle udgive sit første album i 2020, var jeg meget beæret over, at få til opgave at fotografere ham samt designe coveret.

Fotoet til coveret skabte vi på den lækreste sommerdag på en strand ved Aarhus. Vi prøvede mange ting af, og som det allersidste placerede jeg en stol med Dennis og guitar ude i vandet. Vupti så var fotoet der oser af blues stemning der.

Jeg har anvendt to forskellige fonte på coveret. En til Dennis navn, der leder tankerne hen på noget romersk og matcher Dennis’ rødder. Den anden font matcher blues stemningen.

Jeg har valgt at fokusere på Dennis’ efternavn, da det både ser smukt ud rent grafisk og også lyder godt.

For at skabe dybde i coveret, er Dennis blevet fritlagt, så L’et i Vella er bag Denni’s hoved.

Afslutningsvis har jeg tilføjet en ramme, der både giver et moderne udtryk og som samtidig fremhæver elementerne.

Soothe The Blues er et lækkert blues album, der både er på Spotify og Apple Music.

ProShop Europe – B2B brochure

Brochure

ProShop Europe

4-sidet brochure for ProShop Europe.

ProShop Europe er Danmarks førende virksomhed inden for salg og udlejning af professionelle tekniske totalløsninger. Et af de største salgsområder er LED-skærme til B2B-markedet, og her skulle ProShop Europe bruge en brochure.

Jeg valgte at kombinere et tech-grid med et enkelt eksklusivt layout med fremhævning af detaljer med lak. Logoer, referencer på bagsiden og alle skærme – de vigtigste elementer – er således fremhævet med lak.

På forsiden har jeg anvendt et 3D animeret foto, der viser hvordan LED-skærme kan bruges i butikker, da det var et stort fokusområde. I samme øjemed havde jeg lavet en aftale med en Bertonibutik om test af LED-skærme. Med ikoner har jeg vist de mange forskellige anvendelsesmuligheder med LED-skærme.

Når man åbner brochuren kan man se en blanding af de forskellige typer LED-skærme hos kunder og i 3D miljøer, samt læse om fordelene ved LED-skærme.

På bagsiden kan man se udvalgte referencer i forskellige brancher.

Jeg har skrevet al tekst.

Brochuren er trykt på 300 g. matkacheret papir med partiel lak.

Cookie IndstillingerJa Til Alle